You are currently viewing بهترین رژیم کاهش وزن – 11 اشتباه بزرگ در رژیم کاهش وزن

بهترین رژیم کاهش وزن – 11 اشتباه بزرگ در رژیم کاهش وزن

بهترین رژیم کاهش وزن چیست؟ چطور به وزن ایده‌آل خود برسیم؟ کاهش وزن دغدغه بسیاری از مردم در جهان امروز به دلیل مشغله‌های فراوان، صنعتی شدن کارها، استفاده از غذاهای آماده و کم تحرکی هست.

خیلی افراد با انواع رژیم‌ها و دوره‌های مختلف هنوز موفق به کاهش وزن خود و رسیدن به تناسب اندام نشده‌اند و حتی دلیل این شکست رو هم نمی‌دونن.

با ما در فیت بادی همراه شو تا با بزرگترین اشتباهات در رژیم غذایی و معرفی بهترین رژیم کاهش وزن آشنا بشی.

11 اشتباه رایج در رژیم کاهش وزن

90 درصد افراد در مسیر لاغری دچار اشتباهات بزرگی میشن که حتی خودشون نمی‌دونن این کار اشتباهه. این اشتباهات نه تنها باعث استپ وزنی میشه بلکه حتی باعث افزایش وزن میشه. من اینجا بهت میگم که چه کارهایی برای کاهش وزن مضره و از این به بعد این کارها رو نکن و خیلی زود وزن کم کن.

  1. مصرف قند و شکر
  2. مصرف زیاد نمک
  3. عدم مصرف پروتئین کافی
  4. عدم دریافت فیبر کافی
  5. عدم نوشیدن آب فراوان
  6. حذف کامل نان و برنج
  7. گرسنگی کشیدن در طول رژیم
  8. عدم پیروی از رژیم غذایی اصولی
  9. ورزش نکردن
  10. عدم مصرف چربی سالم
  11. مصرف قرص‌های لاغری

بهترین رژیم کاهش وزن

خب ما با موانع لاغری و اشتباهاتی که ممکنه خیلی از افراد اونا رو انجام بدن، پرداختیم. حالا میخوام بهت بهترین رژیمی که میتونی برای کاهش وزن داشته باشی رو بگم.

  • حذف کامل شکر و قند

شاید بگین که من قند و شکر رو حذف کردم و دیگه شیرینی خامه‌ایی نمی‌خورم، اما بازم وزنم پایین نمیاد. چیکار کنم! در پاسخ باید بگم که حذف کامل قند و شکر فقط نخوردن قند و شکر نیست، بلکه باید تمامی فرآورده‌های حاوی قند و شکر رو حذف کنین. همچنین باید با احتیاط قند طبیعی مصرف کنین و حتی در 20 روز اول رژیم نباید قند طبیعی مصرف کنین.

شاید براتون سوال بشه که مگه قند طبیعی مجاز نیست؟

در پاسخ باید بگم خیر. مصرف قندهای طبیعی مانند خرما، عسل و … و میوه‌های پر قند مانند موز، انجیر و … در رژیم مجاز نیست، اون هم در روزهای اول رژیم.

قندهای طبیعی اصلا توصیه نمیشه و یکی از دلایل عدم کاهش وزنه. خیلی از افراد در وعده صبح و میان وعده‌ها همراه با چای از عسل خرما و میوه‌های پرکالری و قند استفاده می‌کنن و تازه خوشحالن که قند رو حذف کردن و رژیم دارن.

بنابراین تا حد امکان علاوه بر قندهای مصنوعی از قندهای طبیعی هم استفاده نکنین. مطمئن باشین خیلی زود استپ وزنی‌اتون برطرف میشه و علاوه بر کاهش وزن، کاهش سایز هم خواهید داشت.

  • مصرف آب فراوان

برای حفظ سلامتی‌اتون هم که شده، روزانه 8 لیوان آب بنوشین. حتی می‌تونین تخم شربتی و گلاب به آب اضافه کنین تا خواص یک لیوان آب دو برابر بشه. البته اینکار رو باید شب گذشته انجام بدین و یه 12 ساعت به این محلول استراحت بدین. آب علاوه بر اینکه بر روی متابولیسم شما تاثیر می‌زاره روی پوست، سلامتی و کاهش اشتهاتون هم تاثیر فراوانی داره.

  • مصرف پروتئین کافی

دریافت پروتئین کافی از مهم‌ترین مواردیه که حتما باید به اون اهمیت بدین. استفاده از عدس، حبوبات، گوشت بدون چربی، مرغ، سفیده تخم مرغ و … در رژیم غذایی ضروریه. البته استفاده از کشک، ماست و شیر رو هم به هیچ عنوان فراموش نکنین.

  • مصرف فیبر کافی

فیبر با کالری خیلی کم باعث میشه هم زود سیر بشین و هم زمان زیادی رو سیر بمونین. مصرف سبزی و سبزیجات در رژیم غذایی کاهش وزن به شدت توصیه میشه. همچنین فیبر زیاد باعث کاهش اشتها و بهبود عملکرد دستگاه گوارش میشه.

  • عدم مصرف غذاهای فرآوری شده

از مهم‌ترین دلایل چاقی، مصرف غذاهای فرآوری شده هست. اگر می‌خوایین لاغر بشین باید بیخیال غذاهای فرآوری شده، فست فود و غذاهای آماده بشین. اینجور غذاها جدا از چاقی و لاغری، باعث به خطرافتادن سلامتی‌اتون میشه.

  • مصرف کامل تمام وعده‌های غذایی

به بهانه رژیم شب شام نمی‌خورم، میان وعده نمی‌خورم. صبح صبحونه نمی‌خورم صبر می‌کنم که ظهر بشه و ناهار میخورم. این حرفا برای من اصلا تازگی نداره. از رایج‌ترین اشتباهات افراد حذف وعده‌های غذاییه. خیلی افراد فکر میکنن اگر شام نخورن لاغر میشن. اتفاقا برعکس. یکی از دلایل چاقی، شام نخوردنه. میان وعده هم که جای خودش رو داره. از میوه‌های کم کالری مثل خیار، هویج و … در میان وعده استفاده کنین. همچنین استفاده یک میان وعده پروتئینی هم می‌تونه مناسب باشه.

  • مصرف تمام گروه‌های غذایی

حذف نون و برنج یا حذف گوشت و چربی‌های سالم اصلا به شما در کاهش وزن کمک فراوانی نمیکنه. شاید اولش وزن کم کنین ولی به مرور زمان دچار استپ وزنی میشین و یا از رژیم‌اتون دلزده میشین. بنابراین باید به مقدار کافی و لازم از تمام گروه‌های غذایی استفاده کنین.

  • بررسی کالری غذا‌ها

هر چیزی رو که قصد دارین بخورین، قبلش باید به طور کامل اونو بررسی کنین. کالری سنجی تو لاغری خیلی تاثیر داره. حتی اگه غذای مورد علاقه‌اتون به طور مثال ماکارونیه، اشکال نداره گاهی هم ماکارونی بخورین. اما بدون سس و روغن فراوان و به مقدار کم. اینجوری کالری غذاهاتون رو مدیریت کنین.

4 نکته مهم در مسیر کاهش وزن

  • خواب کافی

اگر 7 الی 8 ساعت خواب شبانه ندارید، پس خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله چاقی رو به جونتون بخرین. خواب کافی شبانه از مهم‌ترین کارهاییه که یک فرد میتونه در روتین درست زندگی برای کاهش وزن انجام بده. خواب علاوه بر کاهش وزن باعث ترمیم عضلات بدن، افزایش تمرکز و حافظه و … می‌شه.

  • عدم مصرف قرص‌های لاغری

اگر مصرف قرص‌های لاغری باعث کاهش وزن دائمی میشد و یا مشکل اضافه وزن رو حل میکرد که دیگه هیچکس نه اضافه وزن داشت و نه دنبال راهی برای کاهش وزن بود. قرص‌های لاغری به طور موقت باعث کاهش وزن میشن اما در طولانی مدت هم عوارض زیادی دارن و هم بی تاثیر هستن. بنابراین به دنبال بهترین راه برای کاهش وزن بگردین نه سریع‌ترین راه غیر اصولی ممکن.

  • سریع غذا نخورین

سریع غذا خوردن باعث میشه تا بیشتر غذا بخورین و سیگنال سیری دیر به مغزتون برسه. طبق تحقیقات 20 دقیقه زمان نیازه تا سیگنال سیری از مغز به معده برسه. بنابراین آهسته خوردن از مهم‌ترین نکاتی هست که برای کاهش وزن باید بهش عمل کنین.

  • ورزش کنین

حتما ورزش کنین. ورزش کنین و ورزش کنین. اگر وقت دارین دو ست در طول روز ورزش کنین. سعی کنین تحرک خودتون رو بالا ببرین و کم تحرکی رو کنار بزارین. ورزش کردن به بدنتون فرم میده و باعث میشه استایل خوبی داشته باشین و پوستتون شاداب بشه. اگر سن کمی دارین با ورزش کردن میتونین بدون اینکه پوست شکمتون چروک بشه، مقدار زیادی وزن کم کنین. پس حتما ورزش کردن رو تو برنامه کاهش وزن‌اتون قرار بدین.

اگر هم شرایط باشگاه رفتن رو ندارین و یا هزینه‌های باشگاه خیلی زیاده؛ می‌تونین تو خونه به طور آنلاین با بهترین مربی ورزش کنین.

بله. تو خونه، بدون اینکه زمان زیادی رو صرف آماده شدن و رفتن به باشگاه کنین، می‌تونین ورزش کنین. کافیه رو لینک زیر کلیک کنی.

کلاس ورزش آنلاین فیت بادی

بهترین رژیم لاغری

بهترین رژیم لاغری چیه؟ خیلی افراد انواع مختلف رژیم رو مثل رژیم کتوژنیک، مدیترانه‌ای و … رو به همه توصیه می‌کنن. من این نوع رژیم‌ها رو رد نمی‌کنم اما تایید هم نمی‌کنم. البته بسته به نوع و انگیزه، ممکنه بهترین نتیجه رو از فلان رژیم بگیرین. اما چیزی که اهمیت داره در درجه اول حفظ سلامتی در درجه دوم کوچیک شدن معده و در درجه سوم حفظ شرایط وزنی بعد از اتمام دروه رژیم هست. اگر این 3 فاکتور با رژیمی که می‌گیرین رعایت بشه، پس بسم ‌الله.

 

رژیمی خوبه که در طول دوره رژیم دچار خستگی و دلزدگی نشین و بتونین به اون پایبند باشین. بهترین رژیم شامل تمام گروه‌های مواد غذایی میشه. در رژیم غذایی تنها حذف شکر و فرآورده‌های اون مجازه و باید از حذف دیگر گروه‌های غذایی مثل نان و برنج، خودداری کنین. امیدوارم که بتونین با اراده قوی به وزن ایده آلتون برسین.

از اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید، سپاسگزارم.

 

دیدگاهتان را بنویسید