You are currently viewing چطور تا عید لاغر شویم؟ + 2 راهکار موثر و ساده برای لاغری

چطور تا عید لاغر شویم؟ + 2 راهکار موثر و ساده برای لاغری

دوباره سال نو نزدیکه و خیلیا به فکر تناسب اندام و کاهش وزن هستن. اما نمیدونن چطور تو این مدت کم به اندام دلخواه خودشون برسن.

شاید فکر کنین که این ۱۰۰ روز باقی مانده شاید نشه به تناسب اندام برسین، اما این فکر اشتباهه.

شاید بپرسین که چطور در مدت زمان کم به وزن ایده آل خود برسیم؟

تا عید زمان زیادی باقی نمونده اما این مدت زمان برای رسیدن به اندام دلخواهتون کم نیست. فقط کافیه که تلاشتون رو یکم بیشتر کنین و به تمام مواردی که در ادامه به اونا خواهیم پرداخت؛ مو به مو عمل کنین.

ما تو فیت بادی بهتون بهترین روش‌ها برای رسیدن به اندام ایده‌آل تو مدت زمان کم رو یاد میدیم. با آخر با ما همراه شین.

2 راهکار موثر برای کاهش وزن

دوست داری لاغر بشی و لاغر بمونی؟ یا قبلا لاغر کردی و نتونستی وزن‌ات رو ثابت نگه داری؟ میدونی دلیلش چیه؟ اینه که سبک زندگی‌ات رو عوض نکردی. اگر میخوای لاغر بشی و لاغر بمونی باید به دو عامل که در ادامه به اونا خواهیم پرداخت، عمل کنی.

  1. پیروی از یک رژیم اصولی و کاهش ظرفیت معده
  2. ورزش کردن روزانه و مستمر

بیا پایین تا بهت بگم رژیم غذایی و ورزش کردنت باید چه جوری باشه.

چطور تا عید لاغر شویم؟

اگر تصمیم خودتون رو گرفتین و میخوایین تا عید به اندام دلخواهتون برسین، باید بگم اراده و استمرار در کار خیلی مهمه. اگر به طور جدی برنامه ورزشی و رژیم خودتون رو دنبال کنین، صد در صد به نتیجه میرسین. اگر که تو تصمیم‌اتون سست باشین و با جمله اینکه یک شب هزارشب نمیشه و حالا این یه تیکه شیرینی کوچولوی کم شکره و فوقش بیشتر ورزش میکنم، خودتون رو قانع و متقاعد کنین؛ به هدفتون نمیرسین. پس اگر میخوای تا عید به اندام مورد نظرت برسی، کافیه شروع کنی.

بهترین رژیم کاهش وزن

شاید با خودتون بگین که بهترین رژیم برای کاهش وزن سریع و موثر به خصوص برای افرادی که متابولیسم پایینی دارن، چیه؟

اگر دیر لاغر میشین و یا قصد دارین تو مدت زمان کم خیلی زود وزن کم کنین، موارد زیر رو حتما توی برنامه‌اتون قراربدین.

بهترین نکات طلایی در روند لاغری

در ادامه به تموم نکاتی که باعث میشه تا عید وزن کم کنین و لاغر بشین، میپردازیم. فقط کافیه اراده کنین و به برنامه کاهش وزن‌اتون پایبند باشین.

1- حذف کامل شکر و قند

مهم‌ترین عامل چاقی شکر، قند و فراورده‌های آنها هست. با خودتون صادق باشین، اگر تصمیم میگیرین تو مدت زمان کم لاغر بشین باید هیچگونه مواد غذایی حاوی قند و شکر مصنوعی و طبیعی مصرف نکنین. شاید بپرسین که قند طبیعی خوبه که! چرا مصرف نکنیم؟ چون روند لاغر رو کند میکنه. مصرف عسل، خرما، موز و تمامی میوه‌ها و مواد غذایی که قند طبیعی زیادی دارن، ممنوعه. قند و شکر مصنوعی هم که کلا حذفه، اصلا حرفش رو نزنین حتی یه تیکه.

2- حذف غذاهای آماده

مطمئنا میدونین که فست فود و غذاهای آماده مضرن و باعث چاقی میشن. خب اگه میدونی چرا هنوز داری غذای آماده و فست فود میخوری؟

فست فود و غذاهای آماده کالری بسیار بالای دارن و از روغن‌های مضر فرآوری شده و چند بار استفاده شده، درست میشن.

در رژیم کاهش وزن تنها مصرف 1 قاشق روغن زیتون جهت پخت و پز غذا مجاز هست. از بقیه روغنا استفاده نکن حتی کره.

3- مصرف فیبر زیاد

بهتره از مواد غذایی که فیبر بالایی دارن استفاده کنین. فیبر زیاد باعث سیری زود هنگام، تثبیت میزان قند خون، جلوگیری از پرخوری و یبوست میشه. مصرف سبزیجات مانند کاهو، کلم و … انواع میوه‌های کم کالری با قند پایین، حبوبات در رژیم کاهش وزن توصیه میشه.

4- کاهش مصرف کربوهیدرات

دلیل چاقی نان و برنج میزان بالای قند اونا هست. اگر تصمیم دارین که لاغر بشین باید میزان مصرف کربوهیدراتتون رو بیارین پایین. بسته به وزن، جنسیت و وزن‌اتون باید مقدار مشخصی از کربوهیدرات دریافتی داشته باشین. توجه کنین که حذف کربوهیدرات از برنامه غذایی اصلا توصیه نمیشه، اما میتونین از برنج قهوه‌ای و یا نان جو استفاده کنین.

5- مصرف آب فراوان

مصرف روزانه یک الی دو لیتر آب باعث شادابی پوست، جلوگیری از گرسنگی کاذب، جلوگیری از یبوست و کم آبی بدن میشه. اگر نمیتونین در طول روز زیاد آب بخورین و میلتون نمیکشه، بهتره که از انواع دتاکس‌ها در طول روز استفاده کنین.

6- بررسی کالری دریافتی

میزان کالری دریافتی‌تان را در طول روز بسنجید و بیشتر از نیاز بدن با توجه به سن، وزن و جنسیتتون کالری دریافت نکنین. حتما قبل از استفاده از مواد غذایی، از کالری آن با خبر باشین و از استفاده از مواد غذایی با کالری بالا بپرهیزین.

7- مصرف پروتئین

پروتئین باعث سیری طولانی مدت و کاهش چربی بدن میشه. حتما در رژیم غذایی خود از گوشت با چربی کم و ترجیحا سینه مرغ، تخم مرغ و … استفاده کنین. همچنین می‌تونین از لبنیات کم چرب نیز استفاده کنین.

8- حذف میان وعده‌های پر کالری

از انواع نوشیدنی‌های صنعتی و مضر دارای شکر و کیک و شیرینی به عنوان میان وعده دوری کنین. از مواد غذایی کم کالری و با میوه‌های با قند پایین در رژیم خود به عنوان میان وعده استفاده کنین. مصرف بادام، خیار، هویج، کاهو، کشک و … به عنوان میان وعده توصیه می‌شود. همچنین باید بدونین که مصرف آجیل با کالری بالا اصلا در رژیم کاهش وزن توصیه نمیشه.

9- مصرف قهوه

آیا با خوردن قهوه لاغر میشیم؟ قهوه و چای سبز دارای آنتی اکسیدان بالایی هستن که باعث لاغری میشن ولی زمان استفاده از قهوه برای لاغری خیلی مهمه. بهتر است در طول روز قبل غذا و یا قبل تمرین یک شات قهوه بدون خامه و شکر استفاده کنین.

10- خواب منظم

برنامه خواب‌تون رو منظم کنین. شب شبانه و منظم در روند لاغری خیلی موثره. افرادی که خواب کافی ندارن خیلی زود چاق میشن. بهتره که شب‌ها تا ساعت 11 بیشتر بیدار نمونین و 6 الی 8 ساعت خواب شبانه داشته باشین.

11- ورزش کنین

خب دومین کامل مهم لاغری ورزشه. اگر رژیم داشته باشین ولی تنبلی کنین و ورزش نکنین، صادقانه میگم که زحماتتون بی‌نتیجه میمونه. چرا؟ چون ورزش باعث افزایش متابولیسم بدن، کاهش سموم بدن، شادابی پوست، کالری سوزی و خوش فرمی بدن میشه.

توصیه میشه که هر روز ورزش کنین تا بتونین تا عید لاغر کنین. اگر هم وقت دارین و میتونین در طول روز دو ست، صبح و عصر، ورزش کنین. ورزش هوازی و قدرتی با هم خیلی میتونه تو روند لاغری‌اتون موثر باشه.

بهترین ورزش در خانه چیست؟

خیلی از افراد به دلیل مشغله‌های زندگی، دور بودن خونه یا باشگاه و یا هزینه باشگاه بیخیال ورزش میشن. اگر دقت کرده باشین بیشتر شاغلین میگه که ما خسته‌ایم و رفتن به باشگاه هم انرژی و هم وقت زیادی میخواد، کی حوصله داره بره باشگاه.

خب فیت بادی این مشکل رو برای افراد شاغل و پرمشغله حل کرده. شما میتونین با کلیک بر روی لینک زیر تو خونه و با بهترین مربی‌ها ورزش کنین و به اندام ایده‌آل خودتون برسین. کافیه فقط یکبار امتحان کنین.

کلاس ورزش آنلاین فیت بادی

 

رسیدن به اندام دلخواه و لاغر شدن باعث افزایش اعتماد به نفس و سبکی روح و جسم‌اتون میشه. تغییر سبک زندگی یعنی ورزش کردن و پیروی از رژیم غذایی اصولی اولین گام جهت لاغری و رسیدن به تناسب اندامه. با تغییر سبک زندگی هم لاغر میشن و هم به حفظ سلامت عمومی بدنتون کمک میکنین.

دیدگاهتان را بنویسید