You are currently viewing جودوسر در بدنسازی را جدی بگیریم _ خواص جو دو سر در بدنسازی

جودوسر در بدنسازی را جدی بگیریم _ خواص جو دو سر در بدنسازی

در دنیای بدنسازی، بلغور جو دوسر برای خیلی ها یک غذای اصلی است. به همین دلیل خواص جو دو سر در بدنسازی غیرقابل انکار است. انواع مختلفی از جو وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. اعم از جو دو سر فولادی، جو دوسر نورد شده، جو فوری و سبوس جو دوسر. هر جویی که تصمیم به خوردن بگیرید، مطمئنا سالم است. با این حال، بهتر است حقایق تغذیه را بررسی کنید زیرا برخی از مارک های جو دوسر فوری مملو از شکر اضافه شده هستند. با ورزش آنلاین در خانه همراه باشید.

تفاوت اصلی جو دوسر فوری با جو دوسر معمولی در شکل آن است. این شکل بر زمان پخت کلی تأثیر می گذارد. جوهای سریع اساساً جو دوسرهای رول شده به شکل کوچکتر هستند. از سوی دیگر، جو دوسر از دانه های جو دو سر که از جوانه غلات، سبوس و آندوسپرم تشکیل شده است، به دست می آید، به همین دلیل آنها را به عنوان غلات کامل طبقه بندی می کنند.

در همین حال، سبوس جو دوسر صرفاً از سبوس تهیه می شود، به این معنی که 100٪ غلات کامل نیست. تفاوت عمدتاً در حقایق تغذیه هر کدام نهفته است. سبوس جو دوسر در هر 100 گرم 15 گرم فیبر غذایی دارد. از سوی دیگر، جو دوسر نورد شده تنها حاوی 10 گرم فیبر در هر 100 گرم است. در حالی که سبوس لزوماً بلغور جو دوسر نیست، اما همچنان در همان دسته با همان فواید قرار دارد.

نقش جو دو سر در بدنسازی چیست؟

هنگامی که بدنسازی در نظر گرفته می شود، بسیار مهم است که بلغور جو دوسر را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید زیرا مواد مغذی زیادی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند در طول جلسات تمرینی خود کارهای بیشتری انجام دهید.

با این گفته، با ورزش گروهی در خانه همراه شوید تا بدانید که چرا بلغور جو دوسر برای تغذیه بدنسازی ضروری است:

1. بلغور جو دوسر سرشار از کربوهیدرات های پیچیده است

هنگام انتخاب منابع کربوهیدرات، باید غذاهایی را انتخاب کنید که عمدتاً از کربوهیدرات های پیچیده مانند جو دوسر تشکیل شده اند. کربوهیدرات های پیچیده دیر هضم هستند به این معنی که می توانند انرژی بدن شما را در طول روز تامین کنند.

وقتی کربوهیدرات های ساده را با کربوهیدرات های پیچیده جایگزین می کنید، در طول روز احساس انرژی بیشتری خواهید کرد. کربوهیدرات ها در خون شما به گلوکز تبدیل می شوند. وقتی کربوهیدرات های ساده می خورید، خیلی سریع به گلوکز تبدیل می شوند و به صورت چربی ذخیره می شوند.

کربوهیدرات‌ های پیچیده جدا از قابلیت‌ های افزایش انرژی، می‌ توانند ظاهری کامل به ماهیچه‌ های شما بدهند. اگر فقط پروتئین مصرف کنید، عضلات شما صاف به نظر می رسند.

2. سرشار از پروتئین است

همانطور که در بالا ذکر شد، جو دوسر انرژی مورد نیاز در باشگاه را تامین می کند و پروتئین به ترمیم بافت عضلانی کمک می کند. زمانی که بتوانید پروتئین را از غذاهای پر کربوهیدرات دریافت کنید، همیشه یک امتیاز است.

جو دوسر برای کسانی که به رژیم تناسب اندام پایبند هستند یا به دلیل داشتن پروتئین زیاد، کارهای سخت بدنی دارند، بسیار مفید است. 40 گرم جو دوسر حدود 7 گرم پروتئین به شما می دهد. افزودن جو دوسر به رژیم غذایی خود راهی عالی برای افزایش آسان دریافت پروتئین است. خوشبختانه، طعم خنثی جو دوسر به شما این آزادی را می دهد که این ماده را به انواع وعده های غذایی، اعم از شیرین یا شور، شام یا دسر اضافه کنید. جو دوسر نیز عامل اصلی تولید میله‌های پر پروتئین TREK  است.

برای بدنسازان وگان، افزودن بلغور جو دوسر به رژیم غذایی ضروری است زیرا منابع پروتئینی ممکن است کمی احساس شود. یک فنجان جو معادل 6 گرم پروتئین است.

3. اضافه بار فیبر غذایی

فیبر بالا از دیگر خواص جو دو سر در بدنسازی است. فیبر در پیشگیری از یبوست بسیار مهم است و از آنجایی که بدنسازان باید مقادیر کافی پروتئین از گوشت، ماهی، مرغ و غیره مصرف کنند، این می تواند باعث مشکلات گوارشی شود.

بلغور جو دوسر سرشار از فیبر غذایی است. فیبر جو دوسر همچنین حاوی بتا گلوکان است، یک فیبر محلول که به کاهش LDL (کلسترول بد) معروف است.

یک فنجان جو حاوی 16 گرم فیبر غذایی است.

خواص جو دو سر در بدنسازی

4. حاوی چربی اشباع کمتری است

هدف بدنسازان کاهش مصرف چربی های اشباع شده تا حد امکان است. یک فنجان بلغور جو دوسر فقط 1.9 گرم چربی اشباع شده دارد. مصرف بیش از حد چربی های اشباع شده ممکن است منجر به بیماری های حیاتی مانند سکته مغزی و بیماری های قلبی عروقی شود.

5. سرشار از چربی های سالم

فقط به این دلیل که به آن “چربی” می گویند به این معنی نیست که برای شما بد است. به غیر از چربی های بد مانند چربی اشباع شده، چربی های سالم نیز وجود دارد.

گزینه هایی مانند امگا 3 و چربی های اشباع نشده دو نمونه از چربی های خوب هستند. همچنین ثابت شده است که امگا 3 تعداد HDL (کلسترول خوب) را افزایش می دهد و در عین حال سطح LDL (کلسترول بد) را پایین نگه می دارد.

همچنین پیشنهاد می شود مقاله تغذیه مناسب برای عضله سازی را مطالعه کنید.

6. یک نیروگاه آهنی است

جو همچنین مقدار قابل توجهی آهن را مسدود می کند که به رساندن اکسیژن به عضلات در طول تمرین کمک می کند. گنجاندن ویتامین های گروه B نیز گواهی بر مزایای تقویت عضلات آن است زیرا به تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی برای ماهیچه ها کمک می کند تا به طور کامل از مزایای آن بهره مند شوند.

156 گرم جو دوسر برابر با 7.4 میلی گرم آهن است. بلغور جو دوسر پر از آهن است و می تواند به شما در رسیدن به نیاز روزانه خود کمک کند. آهن به تولید گلبول های قرمز کمک می کند. تقریباً 70 درصد آهن بدن در خون قرمز به نام هموگلوبین یافت می شود. در سلول های ماهیچه ای به آن میوگلوبین می گویند. هموگلوبین برای انتقال اکسیژن در خون از ریه ها به بافت های مختلف بدن ضروری است.

7. سرشار از منیزیم است

از دیگر خواص جو دو سر در بدنسازی منیزیم غنی است. منیزیم یک الکترولیت است که به عضله سازی کمک می کند. کاری که انجام می دهد این است که به عضلات کمک می کند تا آرام شوند که از بروز گرفتگی عضلات جلوگیری می کند. یک فنجان جو دوسر حاوی 41.6 میلی گرم منیزیم است.

8. جو دوسر برای کنترل وزن شما فوق العاده است

جو هضم و جذب مواد مغذی را تنظیم می کند، به این معنی که وجود آن برای کسانی که به دنبال کاهش یا حفظ وزن هستند، مفید است. آنها به طور کلی احساس سیری بیشتری در شما ایجاد می کنند که هر گونه وسوسه برای میان وعده یا خوردن خارج از زمان صرف غذا را متوقف می کند.

چرا جو برای تناسب اندام و حجیم شدن عضلات مفید است؟

جو دوسر فرم عالی از کربوهیدرات است که برای آماده سازی عضلات شما برای تمرین بسیار مفید است – کربوهیدرات ها انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کنند. جو دوسر با سرعت آهسته هضم می شود به این معنی که کسانی که آن را قبل از تمرین مصرف می کنند، بازده طولانی تری از مزایای انرژی زا را تجربه خواهند کرد. وجود فیبر بتا گلوکان مسئول انتشار آهسته انرژی آن است. این فیبر علاوه بر این به تنظیم گلوکز خون کمک می کند. ثابت شده است که خوردن جو درست قبل از تمرین، عملکرد ورزشی را به روشی عمیق افزایش می دهد.

آیا جو بدون گلوتن است؟

بله، خود جو دوسر به شکل طبیعی خام خود فاقد گلوتن است. اما اغلب آنها را می توان در تجهیزاتی که ممکن است حاوی مقادیر کمی گلوتن از سایر محصولات باشد، پردازش و بسته بندی کرد. بنابراین، اگر نیاز به اجتناب از گلوتن در رژیم غذایی خود دارید، جو دوسرهایی را انتخاب کنید که به وضوح برچسب “بدون گلوتن” دارند. این بدان معنی است که آنها از هر گونه آلودگی متقابل عاری خواهند بود. اما اگر ترجیح می دهید مقدار گلوتن مصرفی خود را به حداقل برسانید، می توانید جوی معمولی را بی خطر انتخاب کنید، زیرا جو دوسر خود یک دانه بدون گلوتن است.

آیا جو بدون گندم است؟

جو دوسر بدون گندم است، اما ممکن است در کارخانه هایی که گندم (و سایر غلات حاوی گلوتن) را نیز نگهداری می کنند، فرآوری شود. اگر نیاز به اجتناب از گندم در رژیم غذایی خود دارید، باید جوی بدون گلوتن را انتخاب کنید که بدون هیچ گونه اثری از گندم و گلوتن از محصولات دیگر تضمین شود. اما خود جو، به شکل طبیعی خام، حاوی گندم نیست.

آیا جو فوری سالم است؟

جو دوسر فوری جوی دوسر خام آسیاب شده به شکل پودر خوب است. آنها بسیار سالم هستند اما ممکن است به اندازه تکه های جو دوسر سیر کننده نباشند. این به این دلیل است که فرآیند آسیاب کردن دانه تا بافتی ظریف، مقداری از الیاف را حذف می کند.

جو فوری می تواند برای افزودن به شیک ها و اسموتی ها یا برای تهیه یک صبحانه سریع یا یک وعده غذایی قبل از تمرین انتخابی عالی باشد. اگر جو دوسر فوری را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که حاوی شکر افزوده نیست (که می‌تواند کالری غیرضروری اضافه کند). جو دوسر خالص و فوری یک انتخاب سالم از کربوهیدرات های سریع الاثر است. اما غلات کامل جو دوسر گزینه رضایت‌بخش‌تر و سیرکننده‌تری خواهند بود.

جمع بندی

همانطور که که در خواص جو دو سر در بدنسازی گفتیم، بلغور جو دوسر منبع خوبی از مواد مغذی است که می تواند به اهداف بدنسازی شما کمک کند. اگر نمی‌خواهید آن را به‌صورت ساده بخورید، می‌توانید میوه‌هایی مانند موز، توت، کشمش و مانند آن را اضافه کنید. با افزودن عسل طبیعی یا شربت افرا واقعی برای افرادی که شیرینی دارند، کمی طعم را به آن اضافه کنید. حتی اگر شما یک بدنساز نیستید، کربوهیدرات پیچیده ای مانند بلغور جو دوسر برای گذراندن روز ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید